Eastcoast exploring

Halla folk pa andra sidan jorden. Kort update foljer.

Det brukar handa grymt mycket mellan mina uppdateringar och jag hinner ofta bara ta med en brakdel av allting och annu farre av de manga foton som jag vill ladda upp, men inte denna gangen.

Vi stannade totalt tva veckor i var lagenhet vid Surf Pines i Broadbeach, strax bredvid Surfers' Paradise. Det hela kan beskrivas som en semester i semestern, en pause fran hostellivet.

Det hade getts mojlighet for langa sovmorgnar om det inte vore for Fredrik x 2 med sina upptag. Med kamera i hand och tillgang till rikliga mangder raklodder, gaser och annat sa bjods det pa nya vackningsmetoder varje dag.

Vi hangde mestadels i Broadbeach om dagarna: lasning pa stranden, surfande, poolakrobatik, fotbollsmatcher, pokerturneringar, kulinariska utmaningar och idiotiska vad som forevigades pa film.

Tva veckor gjorde oss gott, vilket syntes val pa lagenhetens tillstand nar det borjade dra ihop sig till stadning. En heldag tog det att samla ihop Coca-cola flaskor, slanga ruttna matvaror som okat i volym, dammsuga, packa, putsa, skrubba och limma ihop. Ett stort trabord strok med i hettan av ett battle, men efter nagra timmars donande med surflim och gitarrstrangar sa gav det illusionen av att kunna sta igen. Jag lamnade en lapp och bad om ursakt, forhoppningsvis slipper vi betala for misaret.

Sa imorse kom vi ivag fran lagenheten och stressade in till var buss som tog oss till storstaden Brisbane. Mer an en snabbtitt hinner vi inte med innan jag och Fredde ska hoppa pa bussen strax, en som pa atta timmar ska ta oss upp till Hervey Bay och med det Frasier Island. Dar ska vi spendera tre dagar tillsammans med sex i var egna fyrhjulsdrivna jeep pa den okanda on. Darefter har vi en buss som vantar pa oss som ska ta oss upp till Airlie Beach varifran vi ska ut pa en tre dagars kring Whitsunday. The Clipper, utrustad med bubbelpool pa deck och sovkabiner ska ta oss runt Barriarrevet dar vi ska snorkla, dyka och chilla pa kritvita strander. Hoppas vadret haller!

Nu maste jag sticka, bussen avgar om knappt 10 min och jag har inte hunnit fa i mig nagot vettigt att ata idag.
Bilder kommer snart, nice att ni laser det som skrivs! Finns formodligen manga felstavningar och annat men jag har grymt brattom haha.

Hade !

2007-04-02 : Grattis MINO! <3<3<3


Kommentarer
Postat av: miaanono

hejhej heej beni hej!
tacktack tack beni tack!

battle ey ? haha körde en mcgyver!

heeeejrå hejrå beeni heejråå

puss

2007-04-01 @ 21:30:16
Postat av: Wow vilken resa!

Drömmen om att resa jorden runt har väl alla och jag är självklart också med och delar den med resten av jordens befolkning. Jag kände även jag för att ta ett break från allting i sverige och bara softa runt någonstans i världen för att se nya saker och få lite omväxling på tillvaron. Om man inte vet hur man ska gå tillväga så blir det ju lätt knas. Jag sökte jobb i spanien som lekfarbror på ett hotell, hamnade på Mallis i åtta månader, solade, skaffade dykcert, festade kanske lite för mycket tills jag bestämde mig för att softa istället och drog sedan till Berlin där jag har bott sen i november förra året. Nu är jag sugen på att göra som du och dra iväg på en backpacker turné. Hur i hela fridens namn ska man då gå tillväga? Jag har läst igenom vartenda ord, ögnat igenom samtliga bilder och jag måste säga att jag är riktigt grymt imponerad och dessutom jävligt motiverad själv att gå i dina fotspår! Men hur gör man för att sätta planerna i verket? Hur lägger man upp resan? Hur förbereder man sig? Och hur hittade jag egentligen till din sida?! Jo jag såg ett inlägg på groundeds hemsida (lirade basket med Oxygen förut på den tiden då valet stod mellan antingen basket eller breakdance för honom och sen dess har han varit kvar på msn listan) Du kan väl när du har tid över kommentera min kommentar? Det vore schysst som fan om du kunde ge tips/idéer på hur man egentligen sätter igång! Ha det bra och keep it up! Jävligt soft blogg! Peace! "BerlinerBratwurst"

2007-04-03 @ 16:39:28
Postat av: Anonym

nee allt sket sig du hann inte juu!

2007-04-07 @ 16:58:01
Postat av: benke

BerlinerBratwurst

skriv ner din mail sa mailar jag dig

2007-04-09 @ 03:39:13
Postat av: Johan Söderberg

"BerlinerBratwurst" Msn.

2007-04-19 @ 17:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback