Update # 2 - Puala Perhentian in the Sun

Vi klarade oss ombord pa bussen som jag tycker holl ovanligt lag standard i jamforelse med vad vi rest med hittills. Kanske har vi haft tur men bussresorna har verkligen varit prisvarda och i bra skick hittills pa var resa. Strax efter halv tio lamnar vi Kuala Lumpur och resan upp till Kuala Besut ska ta nio timmar.

Halv sju pa morgonen rullar vi in pa parkeringen och valkomnas av ett stort gang street-getter som ockuperat parkeringsplatsen och gav oss ilskna blickar. Tyvarr fick jag ingen bra bild av det, man ville inte komma i fade med ortens tungviktare efter bara 5 min.

Kuala Besut 2
Bildtext: Kuala Besut, tidig morgon

kuala besut
Bildtext: Hamnen...

Istallet tar vi oss till hamnen och bokar vara biljetter medan solen sakta borjar ta sig upp over horisonten. Inne pa resebyran stoter vi pa Naila (Chicago, U.S.) och Jung (Seoul, Sydkorea) som lovar gott om Puala Perhentian. Bada tjejerna pluggar i Kuala Lumpur sedan ett par ar tillbaka och verkar forsta spraket hyggligt. Vi hoppar pa baten och traffar dar pa tva helskona belgare vid namn Olivier och Anthony.

Batfarden visar sig vara nagot helt extremt. Medan solen sakta gar upp sa flyger vi fram over havet som ar i princip vagfritt. Molnen och ljuset gor verkligen ett maktigt intryck och kanslan var enorm. Man kunde riktigt kanna i luften att det vankades aventyr!

Kuala Besut boat
Bildtext: Magiskt ;)

Vi kommer fram till Puala Perhentian efter 45 minuters batfard och ja...

Bilderna far beratta, laddar upp sa manga jag klarar av.

vatten perhentian
Bildtext: Yes.

perhentian hamock
Bildtext: Lite morgonlasning

svartvit perhentian
Bildtext: Utsikt fran hangmatta.

dorm perhentian
Bildtext: Har bodde vi allihop

badrum perhentian
Bildtext: Vart badrum

gecko perhentian
Bildtext: Var betydligt storre an vad den ser ut pa bild. Fanns overallt.

perhentian trumpet
Bildtext: Skon snubbe som blaste i sitt horn nar jag kom upp pa morgonen. Ratt oserios men skon haha

perhentian fisherman
Bildtext: Manniskorna ar laid-back och glada.

olivier jungle
Bildtext: Trecking i djungeln med belgarna. Olivier pa spaning.

odla perhentian
Bildtext: Odla som smyger

jungle perhentian
Bildtext: Mitt i djungeln

varan perhentian
Bildtext: En varan som dok upp. STOR!


Vi spenderade totalt fem natter och sex dagar pa Puala Perhentian. Av alla manniskor som tog sig dit sa hamnade vi sex (tva tjejerna, belgarna, jag och Robin) i samma dorm och alla vara rumspolare visade sig vara grymt bra manniskor. Stamningen var pa topp!!

Strax stotte vi aven pa atta venskar (Sundsvall/ Lulea) som bodde lite langre ner pa samma stalle som oss och ganget pa sex utokades till 14!

bench rob perhentian
Bildtext: Army men!

the gang perhentian
Bildtext: Laguppstallning: Fran vanster: Naila, Jung, Moi, Olivier. Avbytare: Robino, Anthony.

lag nord perhentian
Bildtext: Lag Nord? Sara, Sandra, Robin, Erik, Jens, Jung, Mattias, Olivier, Sandra, Robin, Anthony, Banch, Madeleine.

djungel trail natt perhentian
Bildtext: Djungelvandring till andra sidan on for en skon middag i solnedgangen pa stranden.

middag perhentian
Bildtext: Barracuda BBQ for min del, ratt sa OK..

olivier perhentian
Bildtext: Kingen! hahah. Blev klassiker direkt!

beach perhentian
Bildtext: Tillbaks pa var sida av on. Solen i Malaysia ar som inget annat jag nagonsin upplevt.

branna perhentian
Bildtext: Som ni marker... En halvdag i solen sa ser man ut sahar.

stretch perhentian
Bildtext: Lite stretching pa kvallen. Svart att trana har.

Fatt en hel del skona nya kontakter harifran och riktigt manga bra minnen. Naila har lovat mig ett extre rum i hennes lagenhet som jag kan stanna i de sista dagarna i Malaysia innan jag drar vidare till Australien och traffar nasta gang polare. De har ocksa lovat att visa oss de battre omradena i Kuala Lumpur dit inte alla hittar sa det kommer bli grymt kul.

Men innan dess sa ska jag och Robin vidare till nagot nytt stalle, forhoppningsvis med Kim den har gangen. Just nu sitter vi i Kuala Besut, hamnstaden, och vantar pa var buss till Kuala Lumpur som gar vid atta-tiden. Nar vi kommer fram imorgon ska vi forsoka fixa en ny biljett pa studs och pa sa satt ta oss vidare, vart vet vi inte riktigt an. Just nu lutar det at att sticka till Tioman Island i sydostra Malaysia (den halvan av Malaysia vi ar nu) och dar kanske ocksa  kolla in Tenga, den forsta Expedition Robinsson on!

So, stay tuned for updates. Det hander grymt mycket och allt ar bara sa galet just nu.

beach perhentian 2
Bildtext: Viva Asia!

Travel life 2007. Grattis till sjalvaste ROBINO som fyller ar idag. Det firades med en frukost av sallan skadat slag. Kommentera !

// B'a'nken!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej,
snygg bränna haha! Du strechar på bra, its sooo on beniboy! Mycket roligt att ni träffade skönt folk att hänga med, gänget AB!

fina bilder såklart, måste vart grymt me djungeltrecking. Hoppas ni hittar något soft att dra till innan australien :D!

det är jätte trevligt med många bilder :D mer sånt ! jaa tack

love u

2007-02-26 @ 12:34:47
Postat av: Dad

Great pictures.Good to see that it´s going so well and that you are getting so much input from all these great places you guys are visiting and all the
good people that you are meeting.Enjoy.
Sunshine on my shoulders makes me happy.Taste the good that life has to offer.

2007-02-26 @ 16:19:40
Postat av: Victor Grounded

Haha beeench! tare bananas! Chilla i solen, bli så där konstgjort brun.. som plast du vet ;)

2007-02-26 @ 18:26:00
Postat av: Victor Grounded

Haha beeench! tare bananas! Chilla i solen, bli så där konstgjort brun.. som plast du vet ;)

2007-02-26 @ 18:26:16
Postat av: spinkie

aaah yeah. glöm inte bort att leka lite i leran med, snyggaste brännan är ju smutsbrännan ;)

2007-02-27 @ 13:21:54
Postat av: mia

jätte kul att läsa om allt! saknar perhentian, världens finaste ö! snorkla ni eller dök nåt? sett nån jätte sköldpadda?? LA är härligt, du kommer gilla det!!! ....men först en massa annat! : )
ta d lugnt! puss

2007-02-27 @ 19:32:49
Postat av: john

Looking nice...
Buuuuuuuuuuuurn! :P

2007-02-28 @ 21:33:55
Postat av: Ste G-stan

Nu när du lämnar min son Robin för att dra vidare till Down under önskar jag dig trevlig resa och många uppdateringar på bloggen. Se upp för nakennosade Wombattar,they hurts!!!!Ciao S.

2007-03-03 @ 11:20:30
Postat av: Victor!

Tja Bengt,

Jag tänkte om du möjligt viss kunde lägga in några goda ord för mig. Jag skulle gärna ansluta till lagnord nästa vinter. Jag skulle uppskatta detta nått otroligt. Gör du detta för mig såär jag skyldig dig en stor tjänst!

/ Vator

2007-03-03 @ 12:46:28
Postat av: Charles

Que pasa hombre?

Ser riktigt chillat ut.
Kul att läsa alla bloggar ;) lol

Ska bli kul att träffa dig när du kommer hem, ha det bäst mannen.

(Väntar på nästa update)

Peace

/hqvist

2007-03-04 @ 13:11:26
Postat av: okänd

nu hitta jag hit igen, verkar vara en grym resa.
ja tänkte inte ens på att det måste vara massa konstiga ödlor och insekter där. jag skulle inte klara mig länge. veet du va som skulle va skoj sen. när du e klar med resan kanske eller jag vet inte. om du visa på en karta alla ställen du varit på. :) ha de bra.

2007-03-06 @ 10:31:55
Postat av: Mathias från Perenthian

schyssta bilder! saknar fler på mig dock! :) lite småerotiskt med stretchbilderna dock! hehe, ha det så bra nere i aussieland nu!

2007-03-27 @ 15:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback