Tokyo Hong Kong Bangkok

Ledsen att bloggen inte uppdaterats pa ett tag. Det har varit full rulle och jag har helt enkelt glomt bort. Dessutom sa hade jag nastan skrivit klart en uppdatering nyss men den forsvann sa nu maste jag borja om! Har kommer en kort sammanfattning:

Sista dagarna i Tokyo var sjalvklart helnice. Uppmanar fortfarande folk att sticka hit eftersom man bara trangs med amerikanare, kanadensare och australiensare pa hostelet. Inga europeer alltsa.

Sista dagarna inneholl lite klassiska japanska inslag, bland annat sushi trying:

Du kommer in i restaurangen och slar dig ner vid en barstol framfor ett rullband fyllt med sma tallrikar av olika farger. Pa tallrikarna ligger sma sushibitar med ris eller dylikt och fargen pa tallriken indikerar priset pa matbiten. Efter du atit klart sa summeras priserna for allt du atit och du betalar vid utgangen. Kul upplevelse och stundvis ratt gott, aven om jag testade nagra saker jag angrar lite haha.

sushi trying
Bildtext: Halvtaskig bild av sushitrying

Efter det var det sumobrottning som gallde! Vi hade tur och prickade in arets forsta (och storsta?) turnering for tjockisar med extrema frisyrer och forkladen for over miljonbeloppet. Arenan var dessutom enorm och stamningen pa topp nar Tokyos basta sumobrottare skulle koras. De matcher som rackte langre an sex sekunder var faktist spannande och vi fick lara oss ganska mycket om sporten via en radiosandning pa engelska som vi lyssnade pa undertiden.

sumo 1
Bildtext: GRYM arena

sumo 2
Bildtext: Top 20 ceremonin innan finalerna!

Allra sista kvallen stack vi ut till Tokyos elektronikkvarter:

tokyo 1

tokyo 2

tokyo 3
Bildtext: Bilderna talar for sig sjalva.

Hogt tempo och mycket neonljus alltsa. Inhandlade ett par portabla hogtalare till min IPOD for dryga tusenlappen som jag tror kommer komma val till anvandning pa oarna i Thailand och Malaysia. Samtidigt as kanner jag att jag kommit en bra bit over min budget, maste forsoka ta det lite lugnt nu och spara pengar sa att jag inte hamnar pa gatan nagon gang kring Sydney eller L.A. 

Torsdag den 18:e bar det av till Narita flygplats utanfor Tokyo. Packningen var storre an nagonsin och jag satt och tankte pa hur skont det skulle vara att skicka hem mycket av det jag kopt tillbaks till Sverige. 
Flyget till Hong Kong tog 5 timmar och 20 min, dar fick man vanta i runt tre timmar och sen aterstod en dryg tva timmar lang resa till Bangkok. 

Kommer fram runt tolvslaget pa natten och pa skarmarna i flygplanet star det att det ar dryga 30 grader utanfor, vilket inte kan stamma tanker jag. Men sa fort man stiger utanfor den AC utrustade flygplatsen sa slar varmen en som en small i ansiktet. Antligen! 

Jag forsoker folja efter de passagerare som ser ut som thailandare och tar mig pa sa satt forbi alla hetsiga airport taxi  forsaljare som sliter och drar i en. Ner nagra vaningar och ut pa baksidan dar jag hittar en ko med vanliga taxibilar. Resan till hotellet tar dryga timmen och gar pa runt 50 kronor!

Knackar pa dorren till rummet och tva valbekanta ansiktet oppnar, kimsan och robiniii ! Galen kallebalik i 10 min nar vi ar for laddade for att sova, finns pa film. Grymt soft att traffa pa gamla polare! Nu borjar aventyret!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

beeeni!!!!!!!1111 cool sumo shit shit!! snygga bilder mm jàtte mysigt att làsa och titta.

2007-01-21 @ 22:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback